Monday 11 March 2013

Menggamit kenangan

Di permulaan mendekorasi rumah yang berukuran 750sqf bukanlah sesuatu yang sukar disebabkan faktor keluasannya yang terhad. Dengan pengetahuan yang serba sedikit, penulis dan juga isteri telah bergabung minda kepakaran anugerahNya untuk merealisasikan impian rumah sebegini sebagai penyedap mata. 

Sebenarnya memang tidak dinafikan pada intro yang meragukan penulis kerana si buah hati kepingin untuk menggunakan tema omputih yang pada pandangan penulis ianya amat 'menakutkan' kerana leceh dan kesukaran untuk menyelenggara, maklumlah penulis memang malas nak jaga benda-benda yang berwana meriah sebegitu. Dengan maksud yang jelas kepada si dia....yang penulis amat tidak gemar dengan tema Inggeris berbunga-bunga macam hutan yang menyemakkan....yang lain dari itu...you may proceed....

Apa alasan pun si jantung hati memang biasa dengan sikap degil beserta hujah-hujahnya, lantas penulis hanya memberi komen dan membiarkan angan-angan mat jeninnya.Akhirnya setelah hampir setahun mencari bahan...ia bukan sekadar igauan mimpi....penulis akhirnya akur dengan apa yang isteri kesayangan penulis dambakan. Ehe..
.



Simple tapi menyerlah Cuba perhatikan rak 2 tingkat di sebelah kanan ini. Sebenarnya rak ini sudah tiada lagi. Hanya gambar menjadi kenangan terindah buat kami. Salah satu perhiasan yang membangkitkan mood pada sudut-sudut tertentu. Dari binaan kayu keras terpakai yang kami beli, kemudian kami spray semula menggunakan cat bermutu tinggi menyerlahkan lagi keindahan aksesori rumah yang menggunakan tema Inggeris yang menjadi kegilaan kami. Mungkin rak ini jika tidak dideko sebegini semacam nampak tidak berguna dan tidak bernilai dari sudut mencantikkan perhiasan rumah anda. Namun tidak bagi kami yang menghargai setiap apa yang kami perolehi dan kami ubahsuai supaya menjadi cantik pada sesiapa yang suka akan tema ini.


                                                                                                        Rak 2 tingkat RM 70.00
  




Nah...inilah sebahagian sudut yang menaikkan seni mendekorasi pada naluri penulis.....Kami ini bukan professional macam yang keluar dalam television tu....Namun idea ini datangnya dari hasil pembacaan dan pemerhatian isteri dari majalah-majalah keluaran pure omputeh dan seni ketukangan penulis sendiri.

No comments:

Post a Comment